טופס 6111

נספח לדוח השנתי

המאמר מאת: רו”ח זיו כרסנטי

טופס 6111 המכונה דוח התאמה למס, הוא בפועל נספח שיש לצרף ולהגיש בעת הגשת הדוח השנתי לרשות המיסים. הדוח הייעודי מכונה גם “נספח לטופס הדוח השנתי ליחיד ולחבר בני אדם לשנת המס”, והחובה להגישו באופן מקוון חלה על חברות ועוסקים שמחזור העסקאות השנתי שלהם, כולל מע”מ, גבוה מ-300,000 ₪. בטופס זה משובצים כל נתוני הדוחות הכספיים של הנישום, באופן אחיד, מפורט ומקודד.

סעיף 131 לפקודת מס הכנסה מחייב את בעלי העסקים בישראל להגיש דוח שנתי לרשות המיסים, ובעת מילוי והגשת הדוח השנתי יש לצרף נספחים שונים, ביניהם דוח התאמה למס, מאזן ודוח רווח והפסד. החל משנת 2010 ובהתאם לסעיף 240 ב(ג) יש לשדר את הטופס באופן מקוון בלבד, ובסיום הזנת נתוני הדוחות הכספיים חשוב להדפיס את העמוד המרכז את הנתונים שמודפס עליו ברקוד על מנת לחתום על המסמך ולהגישו אותו יחד עם הדוח השנתי למס הכנסה.

למי מיועד דוח התאמה למס?

כאמור, בעלי עסקים החייבים להגיש דוח שנתי למס הכנסה חייבים להגיש ולמלא טופס 6111, כלומר דוח התאמה לצורכי מס, כל עוד מחזור העסקאות השנתי שלהם (כולל מע”מ) הוא מעל 300,000 ₪. עם זאת, יש עסקים הפטורים מהגשת הטופס הייעודי כמו מוסדות ציבור, בנקים, חברות ביטוח, חקלאים, שותפויות נפט, נאמנויות, וכמובן בעלי עסקים שהמחזור השנתי שלהם נמוך מ-300,000 ₪.

בשל מורכבות הטופס וחשיבות הדיוק בנתונים הכספיים הכלולים בו – מומלץ למלא ולשדר את הטופס בעזרת מייצג מנוסה כמו רואה חשבון, ואנחנו במשרד רואי חשבון זיו שיפר ושות’ מציעים שירות זה לכלל הלקוחות העסקיים, בכל הארץ.

הליך הגשת דוח התאמה למס

ההליך להגשת טופס 6111 מחייב מילוי של הנספח לדוח השנתי באופן מקוון, באמצעות האתר של רשות המיסים. הטופס עצמו מורכב משלושה חלקים עיקריים :

  • חלק א’ – נתוני רווח והפסד.
  • חלק ב’ – נתוני דוח התאמה למס.
  • חלק ג’ – נתוני המאזן.

הטופס כולל כ-10 עמודים מאחר שהוא מרכז ומפרט את נתוני הדוחות הכספיים לשנת המס, על כן יש למלא את הנתונים בקפדנות ובמשנה זהירות, ומומלץ להשאיר את המלאכה למייצג מנוסה. כדאי לדעת כי רשות המיסים בנתה מערכת ממוכנת לקליטת נתוני דוח התאמה למס במערכת שע”מ, לכן ניתן לשדר את הטופס ישירות מהמשרד של המייצג, באמצעות מערכת הנהלת חשבונות.

אם יש לנישום מערכת הנהלת חשבונות נפרדת לכל עסק בבעלותו, עליו להגיש את הטופס בנפרד לכל עסק ויש לציין מה הענף הכלכלי המתאים.

למילוי ולשליחת טופס 6111 באופן מקוון באתר רשות המיסים – לחץ כאן

למידע נוסף, לייעוץ מקצועי בנושא ולמילוי והגשת טופס 6111 על ידי המומחים של משרד רואי חשבון זיו שיפור ושות’ – אנא צור איתנו קשר עוד היום באמצעות הטלפון, המייל או האתר.

דגשים למילוי טופס 6111

טופס 6111 מורכב משלושה חלקים וזהו טופס ארוך מאוד הכולל סעיפים רבים, ויש להקדיש זמן לכל חלק בטופס ולמילוי נכון של הנתונים בסעיפים השונים. לכן, יש למלא את הטופס במלוא תשומת הלב כדי להימנע מטעויות, וחשוב לוודא את נכונות הנתונים ולהשוות אותם לנתונים המופיעים בסעיפי הדוחות הכספיים והרישום בספרי העסק.

דגשים חשובים למילוי דוח התאמה למס:

  • בראש הטופס יש למלא פרטים מזהים (שם מלא, ת”ז, מספר תיק, מספר תיק ניכויים, כתובת).
  • בחלק א’ ממלאים נתוני רווח והפסד, לרבות הכנסות ממכירות, עלות מכירות ומתן שירותים, עלויות ייצור, הוצאות מכירה, הוצאות הנהלה וכלליות, הוצאות מימון, הכנסות אחרות ועוד. חשוב להוסיף תאריך וחתימה בסוף חלק זה.
  • בחלק ב’ ממלאים נתוני דוח התאמה למס, כולל סעיפים הנוגעים להתאמות הנדרשות לצורכי מס, ויש להוסיף תאריך וחתימה בסוף החלק.
  • בחלק ג’ ממלאים את נתוני המאזן, כולל רכוש משותף, ניירות ערך, לקוחות בארץ ובחו”ל, חייבים, מיסים נדחים, מלאי, רכוש קבוע, התחייבויות והון ועוד. יש להוסיף תאריך וחתימה בסוף החלק.
  • אם ממלאים לבד את הטופס מומלץ לוודא התאמה של הנתונים מדוחות אחרים, והדרך היעילה והבטוחה למילוי מדויק היא להעביר את הטופס לבדיקה אצל רואה החשבון, לפני הגשת הטופס לרשות המיסים.
  • אם חלה טעות במילוי הנתונים בטופס ניתן לפנות לפקיד השומה לצורך תיקון הטופס.

כיצד משרד זיו שיפר ושות’ יכול לעזור במילוי טופס 6111?

אם אתם בעלי עסקים החייבים למלא טופס 6111 אנחנו במשרד רו”ח זיו שיפר ושות’ נשמח לסייע לכם במילוי הטופס, לייעץ בנושא ולהגיש עבורכם דוח שנתי עם כל הנספחים הנדרשים. הצוות שלנו כולל רואי חשבון מנוסים המתמחים במילוי דוח התאמה למס. ליצירת קשר אנא התקשרו למשרד או השאירו פרטים באתר ואנחנו נחזור אליכם בהקדם!

המאמר מאת רו"ח זיו כרסנטי

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". מפקח מס הכנסה בעברו ומומחה בפתרון מחלוקות וטיפול בענייני מס הכנסה. רו"ח זיו כרסנטי מנהל את הקשר מול רשויות המס, הוא נשוי ואב ל 3 ילדים.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה